Propozycje zmian tras tramwajowych (Ankieta)

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przedstawił propozycję zmian tras w związku z planowanym oddaniem do użytku trasy tramwajowej na Naramowice, do przystanku Błażeja, co wg obecnie obowiązującego harmonogramu nastąpi w 2022 roku.
Nowa trasa tramwajowa połączy pętlę Wilczak z przystankiem Błażeja, biegnąc wzdłuż ulic Naramowickiej i nowo budowanej tzw. Nowej Naramowickiej. Będzie to pierwszy etap rozbudowy infrastruktury tramwajowej w tym rejonie miasta. Kolejny etap dotyczyć będzie połączenia Wilczaka z węzłem Małe Garbary przez ul. Szelągowską.

Zaproponowane przez nas rozwiązanie ma na celu utrzymanie szybkiego połączenia do Małych Garbar, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu trasy tramwajowej budowanej w pierwszym etapie. Istotnym aspektem jest także położenie nacisku na funkcję dowozową autobusów do tramwajów (zarówno trasy naramowickiej, jak i trasy PST). Po oddaniu do użytku odcinka Wilczak – Błażeja na Naramowice skierujemy dwie linie tramwajowe. Proponujemy warianty układu linii tramwajowych na północ od węzła Most Teatralny, fragmenty zmienione wyróżniliśmy podkreśleniem. Prosimy więc o zaopiniowanie kolejno poniższych propozycji:

Wariant 1

Linia 3
BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Święty Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI
Linia 4
POŁABSKA – Winogrady – Fredry – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wolnica – Estkowskiego – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA (powrót na stałą trasę)
Linia 10
BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 roku – DĘBIEC

Wariant 2

Linia 3
BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Święty Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI
Linia 4
BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Fredry – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wolnica – Estkowskiego – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA
Linia 10
bez zmian

Wszystkie linie tramwajowe w każdym z wariantów planujemy obsługiwać z normalną częstotliwością jak obecnie dla linii zwykłej.

Zmiany tras autobusowych proponujemy w jednym wariancie, niezależnym od ostatecznej decyzji dotyczącej przebiegu tras tramwajowych. Prosimy o zaopiniowanie poniższego układu linii:

Linia 144: BORANTA – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Wiechowicza – PST KURPIŃSKIEGO (bez zmian)
Linia 146: BORANTA – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Wiechowicza – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Obornicka – Szarych Szeregów – Strzeszyńska – Biskupińska – STRZESZYN (bez zmian)
Linia 147: likwidacja
Linia 151: likwidacja
Linia 167: RADOJEWO – Naramowicka – Łużycka – Nowa Naramowicka – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – RONDO ŚRÓDKA
Linia 169: OS. SOBIESKIEGO – Szeligowskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Kurpińskiego – Wiechowicza – Stoińskiego – Łużycka – Nowa Naramowicka – Naramowicka – Lechicka – Murawa – Słowiańska – Księcia Mieszka I – Przepadek – Al. Niepodległości – Św. Marcin – Bukowska – Przybyszewskiego – Marcelińska – Grochowska – Promienista – OS. KOPERNIKA (nowa stała trasa)
Linie 214, 218, 224: kosmetyczna zmiana trasy, między Łużycką a Lechicką przebiegać będą po Nowej Naramowickiej
Linia 911: BIEDRUSKO – Radojewo – Naramowicka – Łużycka – Nowa Naramowicka – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – RONDO ŚRÓDKA

Częstotliwości linii autobusowych nie zmienią się w stosunku do obecnego normalnego układu częstotliwości.
Pragniemy przypomnieć, że docelowy układ tras stałych będzie mógł wejść w życie nie tylko po zakończeniu inwestycji w obrębie Naramowic, ale także w innych częściach miasta, głównie 
w śródmieściu (dotyczy linii 3, 4, 9) oraz na Wildzie (dotyczy linii 9, 10).